Verkkosivut kampanjoinnin tueksi
Asiakas
Y-Säätiö
Vuosi
2020
Mitä teimme?
Strateginen suunnittelu
Taitto
Kuvitukset
Brändivideot
Kumppanit
Juuso Paloniemi (videokuvaus)
Valokuvat
Paavo Lehtonen
”Berry Creative auttoi konseptoimaan Y-Säätiön uuteen strategiaan liittyvät materiaalit. Toteutimme yhdessä strategiaan liittyvän työvihkon tehtävineen, yhden kuvan visualisoinnin strategiasta sekä strategiaan liittyvän videosarjan. Strategia ei ole helpoin viestittävä, mutta Berry Creativen avulla strategian lanseerauksesta tuli todella innostava projekti. Berry Creativen vankka kyky konseptoida mahdollista sen, että Y-Säätiön strategiamateriaaleista saatiin helpostilähestyttävät, visuaalisesti kauniit ja modernit.”
Johanna Lassy, viestintäasiantuntija, Y-Säätiö
Lähtötilanne
Y-Säätiö on Suomen suurin valtakunnallisesti toimiva yleishyödyllinen vuokranantaja, jonka tehtävä on vähentää asunnottomuutta. Säätiö oli uusinut strategiansa, ja pyysi Berryä visualisoimaan sen kiinnostavasti ja ymmärrettävästi.
Keskusteluissa Y-Säätiön kanssa selvisi, että suurimpana haasteena oli saada strategia käytäntöön, ei vain taitetuksi sievästi.
Ratkaisu
Totesimme että pelkkä informatiivinen esite ei riitä. Suunnittelimme organisaation sisäiseen käyttöön työvihkon, joka haastaa ajattelemaan ja konkretisoi Y-Säätiön strategiset tavoitteet.
Aloitimme määrittelemällä kohderyhmät ja konkreettiset onnistumisen mittarit.
Tämän jälkeen kehitimme nipun ajatusharjoituksia, joita y-säätiöläiset voivat itsekseen tai pienissä tiimeissä tehdä.
Strategian kulmakivet ja tehtävät kuvitettiin ja taitettiin napakaksi kokonaisuudeksi.
Strategiavihkon lisäksi käsikirjoitimme ja tuotimme sarjan inspiroivia videoita, jotka nostavat esille strategian ydinkohdat henkilöstön itsensä kertomana.
Lopputulos
Työvihko saavutti asetetut tavoitteet. Se tukee esihenkilöitä sisäisessä viestinnässä ja edistää strategian jalkautusta työpaikoilla. Strategiavideot kertovat innostavalla tavalla Y-Säätiön arvoista paitsi sisäisesti, myös ulospäin.
Sekä strategiavihko että -videot koettiin erittäin onnistuneiksi. Sisäinen palaute on ollut, asiakkaan omin sanoin, ”älyttömän hyvää”.