Verkkosivut kampanjoinnin tueksi
Asiakas
Vasemmistoliitto
Vuosi
2018
Mitä teimme?
Brändistrategia
Visuaalinen ilme
Graafinen suunnittelu
Tunnus
Brändiopas
Valokuvat
Antti Yrjönen
Touko Hujanen
Pinja Nikki
”Berry Creative oli työssään analyyttinen, intohimoinen ja perusteellinen. Kommunikaatiosta, projektinjohdosta ja luottamuksesta voi antaa täyden kympin. Inspiroiduimme itse työn tekemisen tavasta ja lopputulos otettiin suurella ilolla puolueessa vastaan.”
Meri Valkama, viestintäkoordinaattori, vasemmistoliitto
Lähtötilanne
Vasemmistoliiton kannattajakunta oli muuttunut. Vasemmistoliitto tarvitsi uuden visuaalinen ilmeen, joka kuvaisi paremmin puoluetta. Toiveena oli tunnistettava ja helppokäyttöinen ilme, joka puhuttelisi uusia kohderyhmiä ja olisi samalla haluttava myös vanhoille kannattajille.
Ratkaisu
Suunnittelemamme ilmeuudistus auttoi vasemmistoliittoa menestymään tulevissa vaaleissa.
- Määrittelimme yhdessä vasemmistoliiton kanssa heidän tärkeimmät kohderyhmänsä
- Tutkimme, miten heidän nykyinen ilmeensä koetaan
- Selvitimme, millaisia ilmeen käyttötarpeita kenttäväellä on
- Vertailimme kansallisten kilpailijoiden ja kansainvälisten sisarpuolueiden verbaalisia ja visuaalisia ilmeitä
- Kirkastimme tavoitellun visuaalisen vaikutuksen
- Määrittelimme kirkkaan ja tuoreen brändi-identiteetin
Puolueen ilmeuudistus on herkkyyttä vaativaa suunnittelutyötä. Eri konseptien, moodboardien ja luonnosten kautta saavutimme ratkaisun, joka kertoo uudistuneesta, optimistisesta ja särmikkäästä vasemmistoliitosta.
Lopputulos
Uusi raikas ilme on otettu innostuneesti vastaan. Vasemmistoliiton päävärinä pysyi punainen, jonka sävy on päivitetty nykyaikaiseksi. Väripaletti täydentyy pehmeällä sinisellä, optimistisella keltaisella sekä tasa-arvoa heijastelevalla pinkillä. Puolueen tunnuksessa lentää voimakas ja eteenpäin katsova lintu, josta kuvastuvat vasemmiston vahvat ympäristöarvot.