Visuaalinen identiteetti vantaalaiselle lähiostarille
Asiakas
Vaisala
Vuosi
2021
Mitä teimme?
Tilasuunnittelu
Brändäys
Visualisointi
Kokemuksen suunnittelu
”Berry Creativen tiimissä on poikkeuksellista, että heiltä tulee aina uusia omia raikkaita näkemyksiä. Uskalletaan myös haastaa meidän ajatuksia. Arvostan kovasti hyvin sujunutta yhteistyötä, yhteydenpitoa sekä syvää ymmärrystä ja kiinnostusta meidän liiketoimintaan. Kun vielä lopputulos on visuaalisesti upea ja laadukas, meillä on edessä pitkä yhteinen taival.”
Nina Eklund, Director, Communications and Brand
Tehdasvierailusta brändiä tukeva kokemus
Vaisalalla on vahva brändi omilla toimialoillaan. Vaisalassa käy paljon vierailijoita, kuten asiakkaita, yhteistyökumppaneita, potentiaalisia tulevia työntekijöitä ja muita sidosryhmiä. Vaisalan vierailukokemus ei ollut Vaisalan brändin mukainen. Yhteistyön tavoitteena oli tuoda Vaisalassa kävijöille kokemuksellinen ja informatiivinen vierailu.
Koevierailut toimivat suunnittelun lähtökohtina
Berry Creative aloitti työn selvittämällä nykyisen vierailukokemuksen tarkalla tilojen kartoituksella ja koevierailuilla. Tämän perusteella vierailureitti jaettiin merkitysreittiin, jonka tehtävänä on kertoa Vaisalan tuottamasta arvosta ja tehdasreittiin, jonka tarkoituksena on kertoa Vaisalan luotettavuudesta ja toiminnasta.
Vierailukokemus viestii laadukkaasta toimijasta
Ensi vaiheessa toteutettiin tehdasreitti, jossa korostettiin Vaisalan omaa tuotantojärjestelmää (VPS) ja sen merkitystä Vaisalan tuotteiden ja toimitusten laadulle. Tehdastilaan tuotiin selkeä vierailijareitti, jonka varrella on upeat valaistut infotaulut VPS:n hyödyistä. Tämä tukee vierailijoiden kokonaiskokemusta Vaisalasta laadukkaana toimijana.