Asiakas
Sähköalojen ammattiliitto

Vuosi
2024

Mitä teimme?
Kampanjasuunnittelu
Kampanjakonsepti
Videotuotanto
Graafinen suunnittelu ja tuotanto
Copywriting

Kumppanit
The Clutch Company

Copywriting
Jussi Ristikaarto

”Sähköliitto halusi uudistaa some-näkyvyyttään markkinointivideoiden avulla ja saada samaan teemaan sopivia printtimateriaaleja.

Berryn kanssa yhteistyö sujui erinomaisesti alusta loppuun. Heillä oli ennalta vahva ymmärrys toimintaympäristöstämme, mikä näkyi positiivisesti jo alussa – vaikka itse sähköalasta ei ollut syvällistä tuntemusta. Berryn projektiin valitsema yhteistyökumppani toi myös oman asiantuntemuksensa mukaan, mikä varmisti, että kaikki yksityiskohdat olivat kohdillaan.

Lyhyet ja tehokkaat palaverit yhdistettynä selkeisiin tavoitteisiin ja aikatauluihin vastasivat hyvin tarpeitamme. Koko prosessi oli sujuva ja selkeä, ja lopputuotos vastasi odotuksia erinomaisesti. Suosittelemme lämpimästi Berryä kaikille, jotka haluavat ammattitaitoista ja sujuvaa yhteistyötä markkinointisisältöjen toteutuksessa.”

Tapio Heikkinen, Toiminnanjohtaja, Sähköalojen ammattiliitto

Lähtötilanne

Sähköliitto on 34 000 jäsenen ammattiliitto, joka puolustaa jäsentensä etuja sähköistys- ja sähköasennusalalla, energia-ICT-verkostoalalla sekä useilla teollisuus- ja erityisaloilla.

Jäsenhankintakampanjan tavoitteena oli tehostaa jäsenhankintaa ja lisätä jäsenyyteen sitoutumista, erityisesti nuorten ammattilaisten keskuudessa. Sähköliitto tunnisti tarpeen erottua kilpailijoistaan korostamalla sähköisten alojen syvällistä asiantuntemusta ja pitkäaikaista kokemusta työn ja työehtojen kehittämisessä.

Ratkaisu

Käsikirjoitimme ja testasimme kampanjavideoiden konsepteja yhdessä liiton jäsenten, aktiivien ja potentiaalisten jäsenten kanssa. Erityisen vetäväksi nousi idea, jossa action-elokuvista lainattu estetiikka yhdistyy sähköalan luvanvaraisuuteen, ammattiylpeyteen ja joukkovoimaan. Konsepti tuo esiin sähköalan ”eliittijoukkoja” ironisella mutta uskottavalla otteella, tehden viestistä erottuvan ja vaikuttavan.

Lopputulos

Lyhyissä ja iskevissä kampanjavideoissa sähköinen supersankarikaksikko palauttaa kaupungin sähköt supervoimillaan, pelastaa toisensa vaaroilta ja torjuu houkutteluyritykset liittoutumisen voiman ansiosta.

Kampanja rakentaa kuvaa siitä, että Sähköliittoon liittyminen on paitsi hyödyllistä myös osa vahvaa ja tekemisestään ylpeää ammattiyhteisöä.

Videosarja julkaistiin sähköisissä kanavissa, ja kampanja näkyy myös fyysisinä materiaaleina, kuten julisteina ja roll-upeina.