Alueen brändi-identiteetin luominen kokemuksellisin keinoin
Asiakas
SOK
Vuosi
2019–
Mitä teimme?
Konsepti
Brändi-identiteetti
Viestintäsuunnitelma
Brändiopas
Brändifontti
Piktogrammit
Opastesuunnittelu
Nettisivut
Keran visiotyö
Demos Helsinki
Valokuvat
Riitta Supperi
Nettisivut
keranhallit.fi
”Yhteistyö Berry Creativen kanssa oli inspiroivaa, tehokasta ja hauskaa! Berryläiset herättivät projektin eloon ja innostivat siihen osallistuneita yhteistyökumppaneita parempaan lopputulokseen.”
Leeni Andersson, kiinteistövarallisuuspäällikkö, SOK
Lähtötilanne
SOK kumppaninsa Demos Helsingin kanssa oli tuottanut vision Espoon Kerassa sijaitsevan vanhan logistiikkakeskuksen väliaikaiskäytölle. Tätä varten alueelle tarvittiin uusi, erottuva identiteetti. Strategisena tavoitteena on tehdä näkyväksi taustalla vaikuttavat vastuulliset arvot, sekä innostaa ihmisiä tutustumaan alueeseen ja osallistumaan sen kehittämiseen, jolloin Keran alueen tunnettuus kasvaa ja arvo nousee.
Ratkaisu
Nostimme brändityön fokuksen logistiikkakeskuksen valtavaan ja monipuoliseen tilaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin. Syntyi Keran Hallit, ja viestinnän konsepti; Keran Hallit tekee tilaa. Halusimme Keran Hallien identiteetin olevan rohkea, omaperäinen ja innostava. Ilmeen mukainen, tunnistettava opastesuunnittelu tekee alueella kulkemisesta vaivatonta ja valjastaa Keran Hallit ihmisläheiseksi tilaksi.
Lopputulos
Lopputuloksena käsissämme on erottuva ja rempseä visuaalinen identiteetti ja viestinnän konsepti, jonka ytimessä on ilmaisuvoimainen Kera Display -fontti sekä piktogrammit ja opasteikonit. Näiden visuaalisten työkalujen avulla Keran Hallien ja kumppaneiden viestinnästä tulee muodoltaan yhdenmukaista ja, mikä tärkeintä, hauskaa! Identiteetti jalkautettiin myös verkkoon: keranhallit.fi