
Postimerkkisarja Suomen merkittävimmästä kansainvälisestä taiteilijasta
”Olemme tilanneet vuosien ajan Berry Creativelta useita haasteellisia postimerkkiaiheita, joista monet ovat olleet merkittäviä puheenaiheita jopa maailmanlaajuisesti. Innovatiivinen ote, ympäristövastuullisuus, lopputuloksen laadukkuus ja sujuva yhteistyö ovat tekijöitä, joita arvostamme turvapainotuotteiden suunnittelussa.”
Tommi Kantola & Petri Pohjolainen, Design Managerit, Posti
Posti halusi herättää suomalaiset innovatiivisella tavalla ilmastonmuutoksen mahdollisiin vaikutuksiin.
Berry Creative hyödynsi postimerkeissä lämpöön reagoivaa mustetta, joka vaihtaa sormen kosketuksesta väriä. Sormenpainalluksella voi nähdä, mitä Suomessa voi olla edessä, ellei ilmaston jatkuvaa lämpenemistä saada hillittyä: talvet ovat yhä mustempia, yhä useammat joutuvat jättämään kotinsa ja lämpenevä ilmasto uhkaa Suomelle tyypillistä luontoa.
Suomen ensimmäinen interaktiivinen postimerkki, joka herätti keskustelua Hommaforumilla asti.
Ilmastonmuutos-postimerkki voitti hopeaa European Design Awards -kilpailussa. Palkinnon perusteluissa pidetään hyvänä, että postimerkin aiheeksi on valittu vahvasti julkiseen keskusteluun noussut ilmastonmuutos, jota painotekniikka konkretisoi innovatiivisesti.
Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.