Älä tule paha brändi, tule hyvä brändi

Brändi muodostuu kaikesta mitä organisaationne tekee ja tuottaa, ei vain viestinnästä. Tiedätkö millainen brändinne on ja pitäisikö sitä uudistaa?

Brändi on olio, joka muuttaa helposti muotoaan ihmisten toiminnan kautta vaikka viestintä ja markkinointi olisi kuinka harkittua ja ammattimaista. Arkikiireiden keskellä taputellaan matskua kanaviin ja toivotaan, että “älä tule paha brändi, tule hyvä brändi”. Todellisuudessa brändi kumpuaa organisaation sisältä niistä voimavaroista, jotka ovat sille luontevia ja näkyvät ulospäin toiminnan kautta.

Brändimantramme on “haluttavuus, erottuvuus ja toimivuus”.

Brändiviestinnän tehtävä on luoda organisaatiolle haluttavuutta ja erottuvuutta. Lisäksi brändin visuaalisen ilmentymän (mm. logo, värit ja graafiikat) pitää olla toimiva eri viestinnän muodoissa ja kanavissa. Jos brändin visuaalinen ilme ei ole toimiva, sitä varioidaan luovasti ja ydin saattaa hajota.

Onko brändin uudistamisesta yli 3 vuotta?

Tiedättekö mitä teillä talon sisällä ajatellaan brändistänne, sen viestinnästä ja miten se näkyy toiminnassanne? Tai millainen mielikuva tärkeimmällä kohderyhmällänne on teistä? Jos brändiviestinnän elementtien rakentamisesta on yli 3 vuotta, olisi syytä ainakin tarkistaa missä mennään. Pieni kurinpalautus, freesaus tai uudistaminen voisi olla paikallaan.

Meidän brändistrategi Timo Berry kirjoitti taannoin Päiväkirjaamme blogin “Pitäisikö aloittaa brändin rakentaminen?” Suosittu brändiopas on auttanut jo monia mutta voi myös olla, että Timon opas on liian iso pala purtavaksi ja mietit edelleen mistä kannattaisi aloittaa.

Aloita brändin rakentaminen kartoittamalla nykytilanne

Jotta pääset alkuun, olemme tehneet käyttöösi kartoituslomakkeen, joka 

  1. kävelyttää sinut brändin avainkysymysten läpi  
  2. auttaa sinua jäsentämään brändiuudistuksen lähtökohdat

Me puramme vastaukset kanssasi ja sparraamme mitä seuraavaksi voisit tehdä. 


Miten toimit?

  1. Avaa kartoitus tästä
  2. Täytä yhteystiedot huolellisesti
  3. Vastaa rauhassa brändikysymyksiin. Ei haittaa jos kaikkiin ei löydy vastausta – jatka silti loppuun. Tärkeintä, että olet yrittänyt!
  4. Kyselyn lopuksi saamme tiedon, että olet vastannut ja olemme sinuun yhteydessä vastausten purkamiseksi.

Kartoitus ja tapaaminen ovat ilmaisia eivätkä vaadi sinulta tilausta meille tai jatkoyhteistyötä. Luotamme, että jos kanssamme on kiva tehdä töitä, voidaan jutella lisää jatkossakin. Voimme myös toteuttaa teille räätälöidyn kartoituksen organisaation sisäisille kohderyhmille tai asiakkaillesi – ota yhteyttä niin jutellaan lisää! 


Jutellaanko ensin?

Jos haluat mieluummin keskustella kanssamme, voit suoraan varata ajan kalentereistamme. Usein juttelu poistaa tulpan ja pääset tekemään mahtavia asioita! 

Varaa juttelu Ullan kalenteriin tästä linkistä

Varaa sparraushetki meidän brändistrategi Timo Berryn kanssa tästä linkistä

Tai ota yhteyttä: hello@berrycreative.fi


Ulla rakastaa ihmisiä, on kiinnostunut tarinoista ja innostuu kohtaamisista. Ulla syttyy monimutkaisten haasteiden ratkomisesta ja hänellä on positiivista draivia saavuttaa päämäärä ja enemmänkin.

Ulla Parviainen
Asiakkuusjohtaja

ulla@berrycreative.fi
+358 50 5566 631


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lähetä viesti

Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.