Mitä tehdä sidosryhmälehdelle?

Me kysyimme mikä lehden tulevaisuudessa huolestuttaa, ja tarjosimme vastauksia viestintäkanavien valintaan.

Mediakenttä murtuu. Viestinnän tavoitteellisuuden, vaikutuksen ja vaikuttavuuden mittaamisen vaatimukset kasvavat. Monet organisaatiot pohtivat, mitä tehdä eri kanaville, erityisesti painetulle sidosryhmälehdelle.

Selvitimme, miten viestinnän tekijät ja johto näkevät painettujen julkaisujensa hyödyn ja tulevaisuuden. Tulokset esiteltiin Aikakausmedian ”Mitä tehdä sidosryhmälehdelle” -webinaarissa 5.9.2024.

Webinaarissa kävimme läpi:

  • Miten mediakenttä on muuttunut ja mitä se on tarkoittanut lehtien tekijöille
  • Miten kollegasi näkevät oman lehtensä tilanteen
  • Miten viestintä voi palvella kohderyhmien ja organisaatioiden tarpeita ja miten voit kehittää omaa mediaasi nopeilla käyttäjätestauksilla.
  • Miten voit tehdä tietoisia päätöksiä oman lehtesi tulevaisuudesta

Webinaaritallenteen voi katsoa tämän linkin kautta.

Mitä opimme?

Ajattelemme, että mikään kanava tai lehti ei ole itsessään tärkeä. Tärkeää on, miten hyvin se palvelee kohderyhmän tarpeita ja auttaa julkaisijaa saavuttamaan tavoitteensa – oli kyse sitten journalistisesti toimitetun tiedon levittämisestä parhaalla mahdollisella tavalla, jäseneksi sitouttamisesta tai myynnin edistämisestä tietyn kohderyhmän parissa.

Teimme webinaarin tueksi oppaan asiakaslähtöisen kanavakokonaisuuden jäsentämiseen. Se on suunnattu erityisesti lehtien uudelleenjäsentämisen pohtijoille, mutta sopii jokaiselle jotka miettivät kanavakokonaisuutta. Kurkkaa opasta tästä linkistä.

Oppaassa annetaan ohjeet sille miten voit:

  1. Konkretisoida, milloin organisaatiosi on onnistunut. Se auttaa määrittämään, milloin kanavasi on onnistunut.
  2. Selvittää, paljonko rahaa nyt palaa, mitä sillä saadaan aikaiseksi ja mitä pitäisi saada aikaiseksi.
  3. Ymmärtää, mistä kanavista kohderyhmänne (oikeasti) tietonsa hakee, mitä he pitävät (oikeasti) tärkeänä ja miten he suhtautuvat teihin nyt.
  4. Konseptoida saadun tiedon pohjalta kohderyhmälle haluttavin mediakokonaisuus ja pitää kohderyhmä mukana varmistamassa, että siitä tulee haluttava.
  5. Paketoida ja viimeistellä suunnitelma ja laittaa tuulemaan.

Jos kokonaisuus tuntuu liian happokkaalta, tiedät, että saat meiltä apuja! Joskus voi olla myös niin, että muutoksen eteenpäin tönäisyyn tarvitset tukea talon ulkopuolelta. Luotamme, että soitat tai meilaat jos näin on.

Onnea matkaan!

-Timo


Kirjoittaja on luova johtaja ja lähimmäinen, joka keski-ikäispäissään etsii elämän merkitystä myös työstään.

Timo Berry
CEO, Luova johtaja

timo@berrycreative.fi
+358 41 532 4345


Sinua voisi kiinnostaa myös

Lähetä viesti

Virhe: Yhteydenottolomaketta ei löytynyt.