On onnekasta päästä näkemään, miten muut tekevät sen tai kutakuinkin sitä, mitä itsekin työstää. Vertailu on kiehtovaa ja opettavaista. Se voi olla kuin helikopterikyyti, josta käsin omaakin työtä pääsee tarkastelemaan tuoreesta näkökulmasta.
Berry Creativen webinaarissa It’s a match! Strategia <3 viestintä tiistaina 27. syyskuuta aiheena oli – nimen mukaisesti – organisaation viestinnän ja strategian kestävä liitto. Ja se, miten osapuolten rakkauslapsena voi syntyä vaikuttavaa (liike)toimintaa.
Luova johtaja Timo Berry nosti esiin havaintojaan, jotka pohjautuvat kymmenien suomalaisten yritysten ja organisaatioiden sidosryhmämedioihin ja niiden strategioihin. Aineistoon Berry on perehtynyt viestinnän ammattilaisten ProCom-kilpailun tuomaristossa useiden vuosien ajan.
Viestintää vai vaikuttavuutta
Timo Berryn mukaan vielä muutama vuosi sitten kisoissa ei puhuttu viestinnän vaikuttavuudesta mitään. Siis ei sanallakaan! Vaikka miksi tehdä viestintää, ellei tarkoituksena ole nimenomaan jättää jälki? Eikä mikä tahansa jälki, vaan harkittu ja perusteltu sellainen.
Webinaarin keskusteluosiossa eräs osallistuja pohtikin osuvasti, olisiko viestintästrategian sijaan itse asiassa parempi puhua vaikuttavuusstrategiasta.
Kättä pidempää, ole hyvä
Mitä vaikuttavuus sitten on ja miten sitä saadaan aikaiseksi?
Täällä Berryllä me tykkäämme olla avuksi, joten paketoimme webinaarin arvokkaat opit myös kirjalliseen muotoon. Voit helposti tilata koosteen itsellesi oheisella lomakkeella. Ota myös reippaasti yhteyttä jos haluat sparrailla kanssamme lisää. Täällä ollaan!