Viestinnän ja markkinoinnin kenttä muuttuu nopeasti. Se koettelee sekä meitä luovan työn myyjiä että markkinoinnin ja viestinnän ostajia.
Me uskomme, että viestintä ja markkinointi voivat olla organisaatiolle sen suunnan kirkastava hopealuoti. Se on iso lupaus, ja edellyttää viestinnän ja organisaation strategian yhteen liittämistä. Onnistuessaan organisaation strategian ja sitä tukevan markkinoinnin ja viestinnän osapuolten rakkauslapsena voi syntyä todella vaikuttavaa (liike)toimintaa!
Me Berryllä tykkäämme olla avuksi, joten analysoimme ja paketoimme puolestasi kymmenien eri kohderyhmämedioiden strategiat. Tästä koosteesta löydät päähavainnot kentän muutoksista sekä 7 kysymystä ja vinkkiä viestinnän ja strategian rakkausliiton edistämiseksi.
Havainnot muutoksista viestinnässä:
- Mediakenttä muuttuu vauhdilla.
- Kanavalla ei ole sinänsä väliä, vaan sillä, mitä se tekee.
- Mitattavuuden vaade kasvaa, mutta mittauksen kohde on suppea.
- Vaikutuksen ja vaikuttavuuden määrittelyä tai mittaamista ei kentällä edes yritetä.
- Organisaatiot keskittyvät luomaan hyvää vain itselleen. Näin ei tarvitse olla.
- Viestintä on vielä strategiasta ja asiakastiedosta irrallaan. Resursseja valuu hukkaan.
Luova johtaja Timo Berryn tekemät havainnot pohjautuvat kymmenien suomalaisten yritysten ja organisaatioiden sidosryhmämedioihin ja niiden strategioihin. Aineistoon Berry on perehtynyt viestinnän ammattilaisten ProCom-kilpailun tuomaristossa useiden vuosien ajan. Aineisto on anonymisoitu.
Haluatko lukea lisää näistä? Lataa alta kättä pidempää, ole hyvä!
Ota myös reippaasti yhteyttä jos haluat sparrailla kanssamme lisää. Täällä ollaan!
Voit laittaa meille meiliä: hello@berrycreative.fi
Tai varaa treffit Timon kalenteriin tästä linkistä. Hän kuuntelee suurella mielenkiinnolla tilanteenne ja sparraa pyytämättä.