Mistä kaikki lähti?
Ongelma oli selvä: kokous- ja kongressihotelli Lasaretilla ei ollut toimivaa viestintä- ja markkinointistrategiaa. Yhteispeli viestinnän, markkinoinnin ja myynnin välillä koettiin sen johdosta vaikeaksi, etenkin kun osa viestinnän tehtävistä oli ulkoistettu. Myynnin tueksi kaivattiin asiakasviestintään ryhtiä ja jatkuvuutta, ja haaveissa siinsi myös selkeä markkinoinnin ja viestinnän vuosikello.
Lasaretin johto kääntyi Berry Creativen puoleen. Loppuvuodesta 2022 toteutetussa viestintäprojektissa rakennettiin Hotelli Lasaretin viestintä- ja kanavasuunnitelma, päivitettiin kohderyhmät ja määriteltiin näille kohdennetut pääviestit.
Innostuminen on olennaista
Kun projektin alussa kysyimme, mistä Lasaretin väki voisi innostua – eli mikä olisi talolle sekä hyödyllistä että inspiroivaa – kuului vastaus: että Berry Creative haastaisi Lasaretin tiimin ajattelua ja esittäisi rohkeasti omia näkemyksiään.
”Kaipasimme ammattilaisten sparrausta ja ohjeistusta tässä ajassa puhuttelevaan viestintään; näkemystä oikeiden kanavien löytämiseksi eri kohderyhmille ja eri-ikäisille asiakkaille”, muotoilee toimitusjohtaja Katja Holm.
”Tavoite toteutui täydellisesti”, toteaa Holm helmikuussa 2023, kun viestintästrategian valmistumisesta on kulunut pari kuukautta ja toteutusvaihe kuukausipalavereineen on startannut vauhdilla, nyt jatkuvan asiakkuuden merkeissä.
”Berry Creative uskaltaa haastaa asiakasta tarkastelemaan asioita laajemmin sekä tunnistamaan omat voimavaransa viestinnässä ja markkinoinnissa. Berry Creativen tiimi esitti vaihtoehtoisia toimintatapoja vakiintuneiden tapojemme tilalle ja avasi aivan uusiakin näkökulmia.”
”Mikä tärkeää, niin heiltä löytyy myös uskallusta sanoa, että nyt kuulkaa tuo ei toimi! Kun asiakas ei itse hoksaa aikansa eläneitä toimintamallejaan.”
Yhteinen rutiini tuo varmuutta, tuloksia ja iloa tekemiseen
Avainhenkilöitä kuullen ja osallistaen luotu viestintä- ja markkinointisuunnitelma on jokaiselle organisaatiolle hyödyllinen työkalu. Silti parhaallakaan suunnitelmalla ei yksin saavuteta tuloksia. Viestintä on paitsi luovaa sisällöntuotantoa myös strategista tekemistä.
Hotelli Lasaretti ja Berry Creative pitävät selkeästi roolitetulla viestintätiimillä säännöllisiä kuukausipalavereja, joissa sovitaan tulevista tehtävistä ja painotuksista mukavasti etukenossa, ja arvioidaan tehtyjen viestinnän tekojen ja resurssienkäytön mielekkyyttä. Yhteinen toimintamalli tuo uniikin kokous- ja kongressihotellin viestinnän tekemiseen jatkuvuutta ja kaivattua rutiinia, innostuneessa hengessä.
”On ensiarvoisen tärkeää, että Berry Creative kulkee rinnalla niin sanotusti vahtimassa, että uudet kohdennetut viestit otetaan oikeasti käyttöön: että työ ei jää kesken tai leijumaan ilmaan.”
”Yhteistyö Berry Creativen kanssa on ammattimaista ja positiivista. Mutkatonta ja välitöntä. Berry Creative auttaa tunnistamaan ja tekemään näkyväksi asiakkaan olemassa olevat vahvuudet – ne, joille itse olemme ehkä jo sokeutuneet – ja nostaa ne uudelle tasolle. Myös osaaminen markkinointiviestinnän sisältöjen sanoittamisessa on ainutlaatuista”, kuvailee Katja Holm.
Innostuitko? Jos kaipaat jäsennystä ja innostunutta otetta organisaatiosi markkinointiviestintään, ota rohkeasti yhteyttä, myyntimme kertoo lisää. Varaa Ullalle kiireetön ja paineeton aika kalenterista tai laita viestiä: ulla@berrycreative.fi / P. 050 5566 631. Varaa jutteluaika Ullan kalenterista tästä linkistä.