Alueen brändi-identiteetin luominen kokemuksellisin keinoin
Asiakas
Keravan kaupunki
Vuosi
2018
Mitä teimme?
Aluebrändiopas kullekin kolmelle kehittyvälle alueelle
”Berry Creative laati kolmen Keravan keskeisimmän kehittämisalueen brändioppaat ohjaamaan suunnittelun ja rakentamisen laatua. Työssään he tutustuivat huolellisesti alueisiin ja pystyivät tunnistamaan hienosti alueiden ominaispiirteitä ja voimavaroja, joiden varassa alueiden identiteettejä voidaan kehittää. Brändioppaat sisältävät raikkaita ja toteuttamiskelpoisia visioita keinoista, joilla alueiden omaleimaisuutta voidaan korostaa ja luoda käytännössä.”
Tiina Hartman, kaupungingeodeetti va. kaupunkisuunnittelujohtaja, Keravan kaupunki
Lähtötilanne
Keravan kaupungissa tapahtuu lähivuosina paljon maankäytön tiivistymistä. Keskeisimmistä kehityskohteista laaditaan aluekehityssuunnitelmat, joiden yhteydessä on tunnistettu tarve aluebrändioppaille.
Ratkaisu
Jokaiselle kolmelle kehitysalueelle – Jaakkolalle, Ahjolle ja Saviolle – laadittiin aluebrändiopas. Oppaissa esitetään visioita keinoista, joilla alueiden omaleimaisuutta voidaan korostaa ja luoda.
Lopputulos
Oppaassa esitetään kunkin alueen tunnistettu identiteetti, yksi tärkeä identiteetinrakentaja sekä arkkitehtuurin ja ympäristön tunnistetut ja vahvistettavat ominaispiirteet.